با این 7 راهکار می توانید هر چیزی را بفروشید

موسسه هاتویت، یکی از پیشروترین و موفق ترین موسسه‌های فعال در آموزش فروشندگی و بازاریابی است که در آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، سنگاپور و برزیل نیز فعالیت می‌کند. 

این موسسه ۳۰ سال پیش توسط یک روانشناس انگلیسی به نام نیل راکهم تاسیس گردید و از آن زمان تا کنون با ارائه و آموزش جدیدترین شیوه‌های فروشندگی و همچنین مهارتهای فروشندگی، مدیریت فروش، مذاکره، آینده پژوهی یکی از قدرتمندترین و موفق ترین موسسه‌های آموزشی بین‌المللی در این زمینه محسوب می‌شود.

 🔺 متخصصان هاتویت می‌گویند ۷ راهکار وجود دارد که اگر یک فروشنده به همه‌ی آنها عمل کند قادر خواهد بود هر چیزی را بفروشد.

✔️ ۱ - تحقیق در مورد نیاز مشتری : 

🔺 قبل از اقدام به فروش باید در مورد مشتریان خود و نیازهای آنها تحقیق کنید. 

🔹 به عنوان مثال اگر فروشنده‌ی لوازم  و تجهیزات پزشکی هستید و مشتریان شما بیمارستانها هستند، باید قبل از ملاقات با نمایندگان خرید این بیمارستانها،  نیازهای آنها را شناسایی و بعد وارد مذاکره شوید.

✔️ ۲ - از خریدار در مورد اهداف و مقاصدی که از خرید محصول و یا خدمات شما دنبال می‌کند، سؤال کنید.

🔺  زمانی که برای اولین بار با یک خریدار صحبت می‌کنید از او در مورد نیازهایش بپرسید و اینکه از محصول و یا خدماتِ شما برای چه مقاصدی و چگونه می‌خواهد استفاده کند.

✔️ ۳ - از دانش خود برای پرسیدن سوالات عمیق و بینش‌مند استفاده کنید. 

🔺 شما باید برای مشتری خود نقش یک همراه یا تسهیل کننده را ایفا کنید و وی را در مورد روش‌های استفاده از محصول خود آگاه کنید.

✔️ ۴ - به دقت گوش کنید.

🔺 یک فروشنده باید بیشتر شنونده باشد و اجازه دهد تا خریدار بیشتر حرف بزند.

✔️ ۵ - همانند یک مشاور رفتار کنید.

🔺 اجازه دهید مشتری هنگام صحبت با شما احساس کند که دارد از یک مشاور متخصص برای بهبود و توسعه کسب و کار خود راهنمایی و مشاوره می‌گیرد.

✔️ ۶ - اگر با یک تیم خریدار سر و کار دارید با هر یک از اعضا تیم به طور جداگانه صحبت کنید. 

🔺 بعد از اینکه با رهبر گروه صحبت کردید، به افراد دیگر گروه نیز نزدیک شوید و با هر یک جداگانه صحبت کنید تا ا اعتماد بین شما و همه اعضا تیم  برقرار شود.

✔️ ۷ - محصول خود را به عنوان راه حلی برای مشکلات مشتری ارائه و معرفی کنید.

🔺 نیازهای مشتری را بر کیفیت محصول  خود ارجح بدانید و بیش از آنکه در مورد کیفیت محصول خود حرف بزنید در مورد اینکه این محصول چگونه می‌تواند پاسخ گوی نیاز مشتری باشد توضیح دهید